amandanermo

Alla inlägg under april 2014

Av Amanda Nermo - 30 april 2014 22:36

Hallå på er :) min dag har varit kanonbra :) var ledig från skolan idag så jag sov till halv nio och åt frukost och drack kaffe :) sen blev det en skön promenad i solen :) sen har jag bara tagit det lugnt :D hur har ni spenderat valborg? Vi har inte kollat på nån majbrasa men vi kollade på fyrverkier iaf ;) är deprimerad över vädret :( snöblandat regn är inte så kul, det enda positiva är att en del utav pollen försvinner med regnet ;) hoppas vädret blir bättre imorrn :) hade tänkt att gå ut och gå imorrn med om vädret tillåter :D annats blir det några hemövningar ;)
Har en sjukt kul grej på g som jag hoppas att det går vägen nu :) men tänker inte avslöja nåt innan det är färdigt :D haha nu fick ni nåt att fundera på :D
Go natt och ha det bra!

Av Amanda Nermo - 28 april 2014 21:08

Halloj! Hur har ni haft det i det underbara solskenet? Min dag har varit toppen :) har varit i skolan och efter skolan satt jag i solskenet och läste den tredje TrueBlood boken som för övrigt är skit bra! Älskar ni tv-serien kommer ni älska böckerna :) jag har snart läst ut tredje boken på 4 dagar :) det går inte och sluta läsa :D
Just nu sitter jag och väntar på att nagellacket ska torka så jag kan börja med andra näven :) blev jävligt nöjd även fast det ser kladdigt ut men det är första gången jag gör fransk manikyr själv :) hade inget genomskinligt nagellack så det fick bli ett ljusrosa nagellack istället :) nu ska vi börja om på serien Sons of Anarchy :D älskar den serien med :) sist så kollade vi igenom alla säsonger på 2 veckor så vi får se hur lång tid det tar nu ;D
Ha det bäst!

Av Amanda Nermo - 27 april 2014 20:34

Hejhej :) har haft en toppen helg! I fredags grillade vi hos svärföräldrarna och åt ute i solen :D sen gjorde vi inte så mycket :) igår grilla vi igen hos svärföräldrarna och även då åt vi ute i solen :D idag köpte vi årets första glass :) plus att det var första gången jag åt glass sen operationen men det gick bra :D fikade ute i solen hos svärföräldrarna också :D sen hitta vi Madde nere på stan så vi tog med henne hem på mat och kaffe :D var väldigt trevligt :D nu har jag rakat benen och renbäddat sängen :) ska bli skönt och lägga sig i sängen efter en toppen helg :) hoppas det blir lika fint väder imorrn :D vägde mig i tisdags som jag gör varje vecka och nu står vågen på 102,8 kg och det betyder att jag har gått ner hela 35 kg!!! Känns jävligt skönt :) och min belöning till andra delmålet är en ny hårfärg och löshår :) löshåret har jag redan så jag ska iväg och hämta det hos mamma :D visserligen är det med clips men då kan jag välja själv när jag vill ha det och det sliter inte så mycket på håret som lim eller tejp gör :D och jag provade mina trekvarts byxor i jeans förut för att se om jag kunde ha dom och gissa vad? Jag kunde ha dom :) sist jag hade dom var nog för 7 år sen :) och jag kände mig väldigt självsäker även om mina ben är likbleka men jag får börja sola och hoppas på att bena får en solbränna annars kan man ju alltid fuska ;) hahaha nej nu ska jag inta ryggläge i soffan ett tag :)
Ha det bra!

Av Amanda Nermo - 21 april 2014 17:25

Hejsan hoppsan soliga Sverige! Här var det sommarväder! :) härligt det är med sol och varma grader :) tyvärr har jag inte fått njuta nåt av solen eftersom jag ligger efter med matten såpass mycket att jag inte hinner :( har suttit med matten hela eftermiddagen så nu har jag gjort färdigt kapitel 1 och ska göra diagnos för kapitel 1 och inlämningsuppgift 1 imorrn på skolan sen när jag kommer hem ska jag göra färdigt kapitel 2 :) roligt det är med skolan!!! Är helt slut i huvudet och vill bara gå och lägga mig men det är alldeles för tidigt för det än :) kanske blir nån promenad runt storbron :)
Igår grilla vi och hade det väldigt trevligt :) blev lite spontant med att grilla så det tog en stund men det var riktigt trevligt :) men nu ska vi komma ihåg och planera det lite bättre :) hahaha ;) nej nu ska jag lägga mig och läsa lite :)
Ha det bäst!

Av Amanda Nermo - 20 april 2014 15:46

Hallå kära läsare! Guud vilket härligt väder det är idag :) här är det solsken och varmt :) en riktig vårdag :D idag har jag städat och tvättat som vanligt men det blev visst lite muffinsbak :) tänkte lyxa till det idag med chokladmuffins :) var länge sen man bakade :) får se om det är lika gött som det ser ut :)
Känns skönt att allt är tvättat och städat :) det enda som är kvar är att byta gardiner i köket ;) känner mig som en riktigt hemmafru ;) hahaha det enda som fattas är förklädet och dammvipan ;)
Gjorde veckans vägning igår och då hade jag gått ner 1 kg sen förra veckan :) så nu ligger jag på 103.6 kg ;) det närmar sig till det andra delmålet ;) blir nog och ta en promenad sen runt storbroa ;) en härlig runda som tar omkring 40 min och gå ;) nej nu ska jag byta gardiner :)
Ha det bäst och njut av vårvädret! :D

Av Amanda Nermo - 19 april 2014 13:08

Hallå på er :) glad påsk :) hur ska ni fira påsk? Här blir det inte så mycket firande :) vi åt lite påskmat igår hos svärföräldrarna men det blir nog inte så mycket mer :) igår kollade vi på motorcykel kortegen som är varje år och i år tror jag att det var rekord för jävlar vad motorcyklar det rullade in :) det var väldigt roligt och se :)
Idag blir det en lugn dag :) har suttit nu på morgonen och druckit kaffe och kollat på youtube videos och läst bloggar :) imorgon är det tvätt- och städdag som alla söndagar är :) blir inget långt inlägg för jag ville bara önska er alla en glad påsk! ?
Ha det bäst!

Av Amanda Nermo - 17 april 2014 20:55

Tjolahopp där ute! :) jaha skärtorsdag idag då :) vad ska ni göra under påsk? Själv ska jag ta det lugnt :D i tisdags hade vi ett knytkalas på skolan och det var väldigt trevligt :) väääldigt mycket mat och sen fick vi lite underhållning :) va väldigt trevligt :) i går vakna jag upp med migrän så jag var hemma med hemmastudier så jag gjorde lite matte i den mån jag orkade och idag när jag vakna hade jag lite huvudvärk och skolan stängde vid tolv idag och hade jag åkt till skolan så var jag tvungen att vänta i 3 timmar på bussen så jag tog hemmastudier idag med :) så nu ligger jag i soffan och kollar på hockeyn :D bättre kan det inte bli :) imorgon ska jag och sambon ha en riktig slödag :) eftersom båda är lediga så ska vi bara ligga i sängen och kolla på nån serie :) kanske börja om på sons of anarchy ;D
Jag har tänkt lite om bloggen, jag skriver inte så mycket eftersom jag inte vet vad ni vill läsa om så ni kan väl kommentera om vad ni vill läsa och sen har jag funderat på och ha en frågestund, vad skulle ni tycka om de?
Nej nu ska jag kolla på hockeyn :)
Ha det bäst!

Av Amanda Nermo - 15 april 2014 08:13

God morgon på er :) vilken underbar morgon :) tog cykeln till bussen imorse och det var riktigt skönt :) man fick mer vårkänslor och en uppfriskande kall luft :) haha det var lite kallt åt händerna men va fan gör det om hundra år?! :D sitter just nu på stadsbussen ut till skolan :) idag ska vi ha en liten påskbrunch så jag gjorde gubbröra :) inte för att jag äter det men det var roligt och göra :) har intr gjort det sen vi gick i skolan och det är några år :) får se om det är ätbart :D men det tror jag :)
Igår gjorde jag inte så mycket :) och idag ska jag inte göra ett skit när jag kommer hem :) ska bara ta det lugnt :D
Vägde mig förra veckan och gissa vad? Jag har bara 4 kg kvar till andra delmålet som är 100 kg :) så nu har jag gått ner 33 kg sen 16 december :) känns så jävla bra :) allt blir mycket lättare och kläderna sitter bättre men framförallt jag mår bättre i mig själv :D det har känns väldigt bra med så många delmål ändå :) det första delmålet var 110 kg, andra delmålet 100 kg, tredje delmålet blir 90 kg, fjärde delmålet blir 80 kg sen det femte delmålet blir 70 kg :) får se hur jag trivs med 70 kg :) jag vill ner till 65 kg men jag tror att 70 kg blir lagomt ändå :) jaja nej nu är det snart dags att kliva av bussen :)
Vi hörs senare :)
Ha det bäst!

Presentation


Hej, här kommer ni kunna läsa om min vardag, min viktnedgång efter en gastric by pass operation plus mycket annat :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards