amandanermo

Alla inlägg under februari 2014

Av Amanda Nermo - 24 februari 2014 17:58

Hellu på er :D tänkte ge er ett litet tips om en jätte bra app som jag hitta igår och som jag fullkomligt älskar :) den heter picsart och är väldigt rolig och lätt att redigera bilder på :) det är där jag gjorde min header :) jag tycker att det blev väldigt fint :)
Annars har jag precis kommit hem från praktiken och sitter vid köksbordet och lyssnar på Lars Winnerbäck (därav titeln) :D
Har inte hänt så mycket mer :) va till sjukhuset i Torsby på återbesök i onsdags och det gick väldigt bra :) har gått ner 22 kg sen 16 december 2013 :D är jävligt stolt över mig själv om jag får säga det själv :D hahaha mitt liv är underbart :D ska köpa gymkort nästa månad så jag kan börja konditionsträna och lite styrketräning :D och äntligen har snön försvunnit så då kan jag börja gå ut och gå på kvällarna eller morgonen :) ja det är så mitt liv ser ut just nu :D nej nu ska jag ta en kopp kaffe och fortsätta lyssna på musik :D
Ha det bäst! :D
(Trött, sliten men jävligt lycklig) ;D

Av Amanda Nermo - 22 februari 2014 19:03

Tjolahopp :) har inte direkt haft tid med att blogga eftersom jag har haft fullt upp med praktiken :)
Idag har jag inte gjort ett skit :) har bara tagit det lugnt och kollat på tv:en :) just nu dricker jag en kopp varm choklad och ser på andra avenyn :) det är en serie jag kan kolla på hur många gånger som helst :) skriver senare :) ska mysa ner mig i soffan med dubbeltäcket och kolla på andra avenyn :)
ha det bra :)

Av Amanda Nermo - 17 februari 2014 16:44

Halloj! Vädret idag har varit helt underbart :D sol och blå himmel :) har haft riktigt mycket vårkänslor idag :) längtar som bara den efter våren och sommaren :D har ni haft några vårkänslor idag?
Hur har eran helg varit?
Min helg har varit väldigt rolig och lärorikt :) va ju iväg till Upplands Väsby på Tupperware kurs :D lärde mig jätte mkt under helgen :D träffade mycket roligt och intressenta personer :) jag blev väldigt peppad under helgen att fortsätta med att sälja Tupperware :) fick även en väldigt fin tygpåse och en dataväska och igår hade vi en lottning så jag vann på min lott så jag tog en vattenflaska :) brukar aldrig vinna på lotteri men jag vann!! :D
Idag har jag inte gjort så mycket, har varit på praktiken och just nu sitter jag på Torggrillen och väntar på att grannen ska sluta :) ikväll ska jag försöka få tvättid och tvätta :) fast egentligen vill jag bara gå och lägga mig snortidigt idag men man har måsten här i livet :( jaja nej nu ska jag fortsätta dricka mitt kaffe :)
HA EN UNDERBAR DAG I SOLEN!!! :D
(Mitt hotellrum, ett helt underbart rum) :)

Av Amanda Nermo - 15 februari 2014 11:35

Tjolahopp på er där ute :) står just nu och väntar på att åka till Upplands Väsby på kurs och är taggad till tusen :) ska bli väldigt roligt :) vädret kunde dock ha varit bättre :( inte så kul och åka i snöoväder men kan ju alltid hoppas på att det blir bättre ;)
har inte hänt så mycket under veckan, har varit på praktiken och efter praktiken har jag bara tagit det lugnt :) har varit så trött på kvällarna :) jaja nej nu ska jag iväg :) skriver senare när vi har kommit fram :)
Ha det bra där ute i snöovädret! :D

Av Amanda Nermo - 11 februari 2014 13:39

Tjosan i trosan på er ;) hur mås det med er? det blev inget inlägg igår eftersom jag hade fullt upp på praktiken och jag kom hem sent igår så jag hade ingen lust att blogga ;)
Sitter just nu på praktiken och tar det lite lugnt :) har inga gäster just nu så då kan man ta det lugnt :) idag har jag lagat dagens lunch som består av järpar, brunsås, fiskgratäng med selleri, morötter och purjolök och till det serveras kokt potatis :D efter praktiken ska jag raka vägen hem och lägga mig i soffan och kolla på film tror jag :) kanske starta en diskmaskin ;) imorrn ska jag börja packa inför helgen :) ska iväg till Upplands Väsby på Tupperware kurs :D ska bli roligt och jag får äta hotellfrukost!!!! :D den bästa frukosten man kan få ;) hahah
nej nu ska jag göra något vettigt :D
HA DET BRA!!! :P

Av Amanda Nermo - 9 februari 2014 22:29

Tjena hoppsan på er där ute! Hur har eran dag varit? Min har varit toppen bra :) dagen började med morgonkaffe med grannen :) sen gkck vi ner till praktikplatsen för att gå igenom allt inför imorgon :D blev kvar där en stund eftersom det var många gäster :D sen åkte jag och grannen till mamma för att lämna lite grejer, men jag råka få med mig mer saker ;) hahaha mamma hade nämnligen tömt sin garderob så jag fick lote nya kläder och en ny väska :) jag har en väldigt speciell väskfetisch som jag tror att de flesta tjejer har men jag älskar att ha en ny väska :) och dessutom en Ulrika väska :D jag ääälskar verkligen min nya väska :D hahaha ;)
Imorgon börjar jag min praktik och jag längtar att få stå i ett kök igen och laga mat :) plus att jag får göra en egen lunchmeny för en hel månad!!!! Fatta en helmånad som jag får bestämma vad det ska vara för mat :D jag är så lycklig just nu :) livet kan inte bli bättre än så här :) och till helgen ska jag iväg till Upplands Väsby för två dagars kurs med Tupperware eftersom jag är konsult där :) ska bli roligt det med :D få lära känna nya människor och få mer kunskap :D
nej nu ska jag hoppa in i duschen för att sedan sova så jag kommer upp imorrn :)
Go natt och ha det bra :)

Av Amanda Nermo - 7 februari 2014 22:57

Halloj på er kära läsare ;) ja jag vet att det inte blev något inlägg igår men jag hade verkligen ingen lust med nåt imorrn och jag kände att jag klagade på allt igår :/ men jaja idag är det bättre :) min dag igår spenderades med grey's anatomy, hårfärgning och så klart morgon kaffe med grannen :D
Idag har det varit en lugn dag :) morgonkaffe med grannen som det är varje morgon :) sen gjorde jag och sambon tacos som jag har längtat efter i flera månader :) men eftersom jag äter pure så fick det bli utan tortilla bröd och utan tacos chips :) men satan i gatan va gött det var :D imorrn ska jag försöka göra några övningar för magen, rumpan och lite sånt :) hitta några träningsappar på play butiken som jag laddade ner och de verkade vara riktigt bra :D tänkte göra lite hemmaövningar innan jag börjar på gymmet :D sen har jag pratat med lillsyrran om att börja spela innebandy igen :) är så fruktansvärt sugen och börja :D men vi får se hur det blir med den saken :D

På tal om ingenting, hur många av er såg Paradise Hotel finalen? Dum fråga kanske ;) hahaha men iallafall jag blev så fruktansvärt glad när det var Aina och Jeppe som vann fast jag inte tycker om Jeppe men Aina är verkligen värd vinnarplatsen :) sen kom den där kulceremonin (stavning) och så släpper Jeppe kulan vid 200 000 kr när han kunde stå kvar och hålla kvar kulan till 500 000 kr så hade han vunnit 250 000 kr !!! Jag fattar inte hur han tänkte där men men gjort är gjort, jag tycker iallafall att Aina var mer värd de pengarna än Jeppe.... men ja alla har en åsikt i detta avlånga land :) jaja nej nu ska jag försöka hitta på nåt roligt så här på fredagskvällen :)
Hoppas ni får en fin fredagskväll/natt :D

Av Amanda Nermo - 5 februari 2014 20:37

God kväll på er :D hur har eran dag varit?
Min har varit lugn och har inte gjort så mycket :) drack morgonkaffe med grannen och pratade lite sen var vi ute och åkte lite :) och nu sitter jag och grannen och dricker våran chokladsmoothie och kollar på tunnelbanan :D inväntar på finalen av paradise hotel :) är väldigt nyfiken på vilka det är som vinner :) vilka tror ni?
Imorgon ska jag och grannen iväg till praktikplats för att ta reda på när vi ska börja :)
nej nu ska jag fortsätta kolla på tunnelbanan :)
Ha det bra :)

Presentation


Hej, här kommer ni kunna läsa om min vardag, min viktnedgång efter en gastric by pass operation plus mycket annat :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards